RANDEVU
HİZMETLER / Endodonti (Kanal Tedavisi)
Kanal tedavisi,dişlerde ağrı,apse ve kist oluşumuna neden olan,iltihaplı veya ölü diş pulpasının kök kanallarından çıkarılması,oluşan boşluğun temizlenip sağlığa zararlı olmayan doku dostu bir maddeyle tam olarak doldurulması demektir.
Dişin mine ve dentin tabakalarının altında dişin canlılığını sağlayan damar ve sinir paketinin bulunduğu bölüme dişin pulpası denir.Dişin kuronunda "pulpa odası" adını alan bu bölüm diş köklerinin sonuna kadar uzanmaktadır. Pulpanın herhangi bir sebeple iltihaplanması durumunda, dişin pulpası çıkarılır, kanalların temizlenmesi ve ardından doldurulması gerekmektedir. Soğuk ve sıcakla başlayan hassas ağrı,gece ağrısı,spontan (etken olmaksızın) ağrı,dişte apse,şişlik, travma sonucu dişin kırılması,dişlerde renk değişikliği gibi belirtiler varlığında kanal tedavisi yapmak gerekir. Eğer kanal tedavisi yapılmazsa derin çürükler veya derin diş kırıklarında dişin sinir dokusu olan pulpa kendini iyileştiremez ve diş canlılığını kaybeder. Canlılığını kaybeden diş enfeksiyon odağı haline gelir. Bu noktada bir an önce hekim tarafından kanal tedavisi işlemi yapılmalıdır. Eğer kanal tedavisi yapılmazsa enfeksiyon kök ucundaki ve çevresindeki dokulara kadar ulaşabilir. Diş kökünü çevreleyen çene kemiğinde iltihaplanma meydana getirerek o bölgede kemik kaybına yol açabilir. Bu aşamaya ulaşmış dişlerin kanal tedavisi daha uzun ve zahmetli işlemler gerektirebilir. İhmal edilen durumlarda dişin kaybına kadar varan üzücü sonuçlar doğabilir. Diş dokusu beslenmesi olmadığından daha zayıf olarak görülse bile iyi bir restorasyonla ömür boyu ağızda kalabilir. Kanal dolgusu yapılan dişin madde kaybı çok fazla ise dayanıklılık kazandırmak için fiber post dediğimiz işlem yapılabilmektedir. Fiber post Dişin köklerinden destek almak amacıyla dişe yerleştirilir. Daha sonra üst yapı uygun bir biçimde restore edilir. Bu sayede dişiniz uzun bir süre daha size hizmet edecektir. Daha fazla bilgi için lütfen iletişime geçiniz…
İlk Muayene

Çamlaraltı Mah. Fakülte Cad. No: 20/A
Çamlık - Pamukkale/Denizli

İLETİŞİM

Dental Rezidans Tüm hakları saklıdır.
Mega Tasarım 2017