5. Ağız, Diş ve Çene Cerrahisi

Ağız, diş ve çene bölgelerindeki yumuşak ve sert dokulardaki hastalıkların, yaralanmaların ve gelişimsel bozuklukların tedavisi ve çözümü için yapılan medikal ve cerrahi girişimlerin oluşturduğu bir bilim dalıdır. Kliniğimizde;

• Diş çekimi
  • Gömülü diş çekimi(20 yaş dişi çekimi)
  • Dental İmplant uygulaması
  • Lazerle diş eti estetiği uygulaması
  • Perikronitis tedavisi
  • PRF(Plataletten zengin plazma) uygulaması işlemleri yapılmaktadır

Gömülü diş çekimi
Sürme zamanı geldiği halde çeşitli nedenlerle çene kemiği içinde kalarak süremeyen dişlere “gömülü dişler” denir. En sık rastlanan gömülü dişler 20 yaş dişleri olarak dişlerdir. 20 yaş dişlerinin gömülü kalmasının sebebi genetik olarak bu dişe artık ihtiyaç kalmaması ve buna bağlı olarak gittikçe çenelerimizin küçülmesidir. Bu nedenle bu dişler ya tamamen kemik içinde kalırlar ya da bir kısmı kemik içinde kalıp bir kısmı sürerler.
Sürememiş veya yarı sürmüş olan bu dişler çeşitli sorunlara neden olabilirler. Bunlar kısaca şunlardır;

• Çevre dişeti dokusunda enflamasyon(perikronitis)
  • 2. Büyük azı dişinde çürük veya kökünde rezorbsiyon
  • Yüzde ağrı, şişlik, kızarıklık
  • Kist oluşumu
  • Diğer dişlere baskısından dolayı çapraşıklık
  • Alt çene kemiğinin köşe kısmında kırıklar
  • Çene ekleminde sorunlar

Gördüğünüz üzere, bu dişler diğer dişler ve çevre dokular için potansiyel bir tehlike kaynağıdır.
Gömülü dişlerin çekiminde; dişin konum, şekil ve boyutuna bağlı olarak uygulanacak işlemin zorluk derecesi değişir. Basit bir çekimden sonra hafif bir şişlik, ağrı ve kanama olabilir. Daha özel işlemler gerektiren bazı kompleks çekimler de uygulanabilmektedir. Diş hekiminizin alacağı önlemler ve bulunacağı tavsiyeler oluşabilecek yan etkileri minimalize eder.
Lazerle diş eti estetiği uygulaması
Estetik gülüş tasarımında, protetik diş tedavilerinde ve bazı diş eti hastalıklarının tedavilerinde diş etine müdahale etmemiz gerekebilir. Estetik diş hekimliği sadece dişlerin formu ve rengi değildir pembe estetik dediğimiz diş eti estetiği de bizim için önemlidir. Diş eti ile ilgili işlemler lazer yapıldığında daha konforlu i tedavi ve iyileşme süreciniz olmaktadır.
PRF uygulaması nedir?
Plataletten zengin plazma uygulaması son yıllarda uygulanan iyileşmeye yardımcı olan ve iyileşmeyi hızlandıran bir yöntemdir. İmplant gibi bazı cerrahi işlemlerde uygulanmaktadır.